Skip to content

ממחר: מפחיתים בעשיית צרכים

10 במרץ 2010

אתמול בערב עליתי על זה: לשר גלעד ארדן, בחור חביב שקידם לא מעט חוקים סביבתיים-חברתיים בשנים האחרונות, יש כוונה נסתרת להפוך אותנו לשוויץ. או אולי לניו זילנד. בעצם שוויץ מתאים יותר כי הוא אירופאי כזה. בכל אופן, אחרי שאסר עלינו לעשן סיגריות בתוך פאבים (כן, בטח) וחייב אותנו ללבוש שכפצהוב לצד הדרך, הוא מקדם עכשיו תקנות חדשות נגד רעש. או בקיצור: תשכחו מלעשות מסיבה בין 14:00 ל-16:00, ואפילו לא לצפות במשחק כדורגל עם החבר'ה במידה והוא מסתיים אחרי השעה 20:00. זה פשוט הולך להיות אסור על פי חוק. גם לא להשתמש במערכת הכריזה הביתית שרכשתם במיטב כספיכם. אלא אם אתם מוסד חינוכי, כי אז מותר – אבל רק לעשר שניות.

washbasin_loud_speakers.jpg

רגע קטן של רצינות – בתקנות החדשות יש כמה סעיפים חשובים, כמו זה בנוגע למפוחי עלים או הסעיפים אודות שיפוצים ועבודות בנייה, אבל הם כרוכות בכל הרבה… מה המילה שאני מחפשת? אה, כן, בולשיט. לפני כמה חודשים אחת השכנות שלי החליטה להירשם כמתמודדת ב"כוכב נולד". או לפחות ככה אני משערת כי היא לא הפסיקה להתאמן על אותם שלושה שירים במשך ימים. בכל שעות היממה. ומה אני אגיד לכם? אני בספק אם נראה אותה בעונה הקרובה. אולי בחלק של האודישנים בו צוחקים על אנשים חסרי כל כישרון בשירה. האם זה הפריע לי? Hell yah. אבל האם התקשרתי למשטרה? לא ולא. כי כמו שאני אוהבת לשמוע מוזיקה בווליום גבוה, לפעמים בשעות הקטנות של הלילה, כשאני לא נרדמת, ככה אני מקבלת את העובדה שיש סביבי רעש. כי יש סביבי אנשים. ואנשים עושים רעש. אני באופן אישי אוהבת את הרעש הזה. מצד שני, אני גם גרה מול היכל התרבות ואני אוהבת לראות מאות אנשים ברחוב שלי, אז אולי אני קצת קיצונית בנושא. אנחנו חיים במדינה קטנה, צפופה ורועשת, אבל רוב הרעש לא מגיע מאזרחים, הוא מגיע מח"כים כמו גלעד ארדן שיורדים לחיי האזרחים וחושבים שכל דבר אפשר לתקן באמצעות כמה תקנות. לפעמים השכנים שלי מפריעים לי ולפעמים אני מפריעה להם, קוראים לזה לחיות.

עם כל הכבוד לשר, ויש כבוד, אני חושב שישנה בעיה חמורה יותר שיש לטפל בה קודם כדי שנהפוך לשוויץ, והיא בעיית המחסור החמור במים. לטעמי, הבעיה הזו נובעת משלושת סיבות עיקריות: א. יש יותר מדי נוצרים שקונים באי-ביי, או סתם מיהודים עסקנים מעאכרים "מים קדושים מהירדן", שמגיעים, כמובן, מהכנרת שלנו. ב. הגנים הבאהיים בחיפה – יש לכם בכלל מושג כמה מים צריך ביום בשביל לתחזק אותם? ג. עשיית צרכים מוגברת על ידי כלל תושבי ישראל, שמבזבזת מאות אלפי ליטרים ביום.
בעוד שאת א' ו-ב' אי אפשר לפתור (כי אנחנו לא רוצים להתחיל להתעסק עם הנוצרים, ובטח שלא עם הבאהיים), הפתרון צריך לתקוף את הבעיה השלישית. לפיכך, אני קורא לשר ארדן לקדם חוק חדש לפיו אסור יהיה לעשות קקי יותר מפעם אחת ביום. פיפי מותר, כל עוד זה בחוץ להשקות את העציצים או את הגינה של השכן. אבל מספר 2 – זה מסריח ואנשים עשויים בטעות לאכול את זה.

אם ככה אז אני מציעה תוספת לחוק שאומרת שנשים יקבלו מענק מהמדינה על חיסכון במים, כי כידוע נשים לא עושות קקי.

woman-sitting-on-toilet.jpg

2 תגובות leave one →
  1. greenitz permalink
    14 במרץ 2010 11:19

    ליאור, איזה קטעים יהיה אם יתברר שהבן של ארדן הוא מתופף, הא?

    איציק

  2. ליאור permalink
    11 במרץ 2010 14:24

    זה פשוט כובל את ידיהם של מאות מוסיקאים ישראלים.בתור זמר ומנהל מוסיקלי אני יכול לומר כי רעש הוא אחד מהגורמים הנחוצים ליצירת טראק מוסיקלי טוב.אני מנחש לאדון ארדן אין ילדים,ואם יש,כנראה הציע להכניס את החוק כדי להתנקם בהם.פשוט גועל נפש.

להשאיר תגובה

