דילוג לתוכן

חדש, ישן ולא מזמן – שלושה שירים לסופ"ש

29 באוקטובר 2010

מי שקרא השבוע את הבלוג ודאי שם לב לריבוי הפוסטים בשבוע האחרון. כנראה שאחרי החגים בא התאבון שלנו לשתף, אז קיטרנו על החיים, על התקשורת ועל המדינה וגם סתם ברברנו שטויות. ועכשיו בא גם הרצון לדבר על מוסיקה, ומה יותר טוב מאשר לתת שלוש המלצות על שירים נהדרים שתקועים לנו בראש בזמן האחרון? ואם זה לא קורא לי ולגברת הורודה לחזור ולשתף פעולה – אז אנחנו לא יודעים מה כן.

הערה: אנו מתנצלים, אך וורדפרס מונע מאיתנו להטמיע את השירים כחלק מהפוסט. לכן כדי לשמוע אותם תצטרכו ללחוץ על השם, ולעבור לקישור חדש שם הם יפתחו לכם.

חדש: עמיר לב, כבוי (בהופעה בזאפה)

מוקדם יותר השנה הוציא עמיר לב דיסק הופעה אקוסטי מהופעה שבה אירח את ברי סחרוף וגבע אלון. כאספן כפייתי של מוזיקה אני אוהב אלבומי הופעה, בגלל הביצועים המיוחדים והאירוחים שבדרך כלל מתרחשים בהופעות המוקלטות. אני גם אוהב את ההופעות של עמיר לב מלאות הדיסטורשנים והמילים שמפגיזות את הכנות בפנים, אבל בהופעה הזו עמיר נותר לבד, חשוף – רק הוא והגיטרה לבד על הבמה. לא בכל השירים הוא מצליח לתרגם את מה שעובד טוב בגרסת הדיסק אבל כאן, ברגע השיא של האלבום, הוא מארח את ברי סחרוף וגבע אלון, שני גיטריסטים בחסד, לחגיגה של גיטרות כחול לבן. מעין קרוסבי, סטילס ויאנג, אם אפשר להפריז במחמאות.

ישן: Nick Drake – Time Has Told Me

אתמול בבוקר מצאתי את עצמי ערה ובדרך לעבודה מוקדם מכרגיל. מוקדם מהסוג שהמוח שלי עוד לא ממש ער ולא ממש קולט מה קורה סביבו. בעודי מחכה לאוטובוס שאף פעם לא מגיע בזמן התחלתי לזמזם לעצמי, ובגלל שהרחוב עוד היה יחסית נטוש, הרשיתי לעצמי לשיר קצת. אבל בשקט. לא שאפשר באמת לצעוק את השיר הזה.

לא מזמן: Sophie Solomon – I Can Only Ask Why (מתוך: Poison Sweet Madeira)

סופי סולומון מוכרת יותר בתור נגנית הכינור של אוי ואבוי, להקת הכליזמרים הסמי-יהודית שאלבום הבכורה שלה משנת 2000 עירבב בין גרוב מקפיץ ולופים מגניבים לבין מוזיקת כלייזמרים ולחנים יהודיים כגון "קול ששון וקול שמחה". בשנת 2006, מעט אחרי שפרשה מההרכב, הוציאה סולומון אלבום סולו שממשיך את הקו המוזיקלי של אוי ואבוי, עם הרבה יותר דגש על כינור ועל קטעים אינסטרומנטליים.

אז שיהיה לכם אחלה סופ"ש, שתצאו ותשתו ותעשו שטויות ותנוחו ותקראו ותשמעו מוזיקה.

<object style="vertical-align: middle;" valign="middle" width="200" height="20"><param name="movie" value="http://static.boomp3.com/player2.swf?id=o5f47fmefq8&title=Amir+Lev+-+Kavuy+%28feat.+Berry+Sakharoff%29"></param><param name="allowFullScreen" value="false"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://static.boomp3.com/player2.swf?id=o5f47fmefq8&title=Amir+Lev+-+Kavuy+%28feat.+Berry+Sakharoff%29&quot; type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="false" width="200" height="20" wmode="transparent"></embed></object><a href="http://boomp3.com/mp3/o5f47fmefq8-amir-lev-kavuy-feat-berry-sakharoff&quot; target="_top">Amir Lev – Kavuy (feat. Berry Sakharoff)</a>

כתיבת תגובה